۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۵۴۰۶
مسابقه‌ کتابخوانی؛

طنز | "تقلب سرخود"

برای کتاب چهارم من، کسی به ذهنم نرسید، اگر خودتان کسی را در نظر داشتید اسمش را می‌توانید در جای خالی بنویسید.
 مسابقه کتابخوانی

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، گروه طنزنویسان حوزوی

مسابقه‌ کتابخوانی (تقلب سرخود)!

حال که نمایشگاه کتاب به‌سلامتی تمام شده است، نوبتی هم که باشد نوبت مسابقه‌ی کتابخوانی است تا حداقل اثر مثبت برگزاری این نمایشگاه بر اطلاعات عمومی مردم عزیز ما مشخص شود. در ادامه چهار کتاب معرفی می‌شود، شما باید نام کتاب‌ها را تیک بزنید و بفرمایید مطالعه‌ی هر کدام را به چه کسی پیشنهاد می‌کنید؟

۱. کتابی‌ست به طنز درباره‌ی «تجاوز حماقت‌آمیز اما آگاهانه به حقوق دیگران» در دوره‌ی معاصر، اندازه‌ی این کتاب این قدر است، نه یک خرده کوچک‌تر. رنگ جلدش بیشتر قرمز است؛ یعنی زیرش قرمز است بالایش به سیاهی می‌زند. تصویر نقاشی‌شده‌ای از یک نفر هم روی آن هست که طاس است و این طوری کف دو دستش را روی دو دو طرف سر و صورتش گذاشته است.

۲. این کتاب درباره‌ی ... (ببخشید اگر این کلمه را حذف نمی‌کردم بی‌برو برگرد اسم کتاب لو می‌رفت) به نام شنیر است که معشوقه اش ماری او را ترک کرده و به همین دلیل دچار افسردگی شده و مرض‌های همیشگی‌اش، مالیخولیا و سردرد تشدید یافته. از این رو برای تسکین آلام خود به بعضی کثافت‌‌نوشی‌ها رو آورده است. گفتنی است بنا به نقل سایت خبرآنلاین در پنجشنبه 31 فروردین 1391، 19:42:00، هانیه‌ی توسلی مطالعه‌ی این کتاب را به علاقمندان معرفی کرده است.

۳. جانوری پستاندار از راسته‌ی تک‌سُم‌سانان. این حیوان بسیار خطرناک است. در مناطق وسیعی از جهان، حملات و آسیب‌رسانی این حیوان به انسان‌ّها بیش از ببرها و پلنگ‌ها است. این حیوان بزرگ بعد از فیل و اسب آبی سومین حیوان سنگین خشکی است. او حس شنوایی و بویایی خوبی دارد ولی بینایی‌اش ضعیف است. اوژن یونسکو (1) سر و سرّی با این جانور داشته است.

۴. اثری منحصر به فرد در مجموعه آثار اوست که رهنمودهایی برای غلبه بر حریف در هر بحث و مجادله را بیان می‌کند؛ روی جلد آن نوشته: ۳۸ راه برای پیروزی در هنگامی که شکست خورده‌اید؛ برخی از این راه‌های پیشنهادی در این کتاب عبارت‌اند از: دستت رو رو نکن، به رغم شکست، مدعی پیروزی شو، به وسیله‌ی وجه فارق ظریفی از خودت دفاع کن، حضار را متقاعد کن نه خصم را، به بحث جنبه‌ی شخصی بده، توهین و بد دهنی کن...

پرسش‌ها

۱. لطفا همه‌ی گزینه‌های زیر را با تیک بزنید.

۱. بیشعوری 

۲.عقاید یک دلقک

۳. کرگدن

۴. هنر همیشه بر حق بودن

۲. هر کدام از کتاب‌های فوق را به کدام یک از شخصیت‌ّهای زیر پیشنهاد می‌کنید؟ با رسم خط نشان دهید.

۱. دونالد ترامپ

۲. بنیامین نتانیاهو

۳. محمدبن سلمان

۴. ......................

توضیحات برگه‌ی مسابقه

۱. برای کتاب چهارم من که کسی به ذهنم نرسید، اگر خودتان کسی را در نظر داشتید اسمش را می‌توانید در جای خالی بنویسید.

۲. چون قول داده‌ام که تقلب برسانم، عرض می‌کنم وگرنه عمراً عرض می‌کردم: جواب‌ّهای صحیح به ترتیب کتاب‌های معرفی شده است. (لو ندین).

۳. برندگان مسابقه متعاقبا تا لغایت معرفی می‌شوند./۸۴۱/ز۵۰۴/س

محمدرضا آتشین صدف

پی نوشت

(۱) نمایش‌نامه‌نویس و نویسنده فرانسوی، نویسنده‌ی نمایشنامه‌ی مشهور «کرگدن‌ّها».

ارسال نظرات